Gedagte vir kinders: God het die wêreld so lief gehad dat Hy Jesus Christus vir ons gegee het.
Oorsig: Ons lees hier van Nikodemus,
’n man uit die Fariseërs, wat soekend was en in die nag na Jesus gekom het. Die
Here het hom toe geleer van ’n nuwe geboorte wat nodig is as iemand die
koninkryk van God wil sien. Nadat Hy telkens vir Nikodemus daarop gewys het dat
dit iets is wat net God kan doen en Nikodemus radeloos was oor hoe so iets kan
gebeur, het die Here hom terug verwys na ’n besondere gebeurtenis in die Ou
Testament toe die Israeliete met ’n houding 9murmureer) teenoor God gekla het.
Die Here het toe slange onder die volk gestuur om hulle oor hul ondankbaarheid
te straf (vgl. Num 21:4-9). Toe die volk besef het dat hulle besig was
om te sterwe, het hulle tot die Here geroep en God het Moses toe bevel om ’n
koperslang op ’n paal op te rig en dat almal wat na hierdie koperslang “kyk”,
sal lewe.
En toe leer die Here vir
Nikodemus en ons dat net soos die koperslang daar op ’n paal die weg tot genesing
en nuwe lewe was, so sal Hy ook verhoog moet word om lewe te gee (v.14). Dit
beteken dat Hy aan ’n kruis verhoog moes word bo die aarde en uiteindelik in
die hemel. Sodat elkeen wat in Hom glo
nie verlore mag gaan nie, maar die ewige lewe sal hê. En toe het Hy dit nog
verder verduidelik in die heerlik bekende woorde: “Want so lief het God die wêreld
gehad dat Hy sy eniggebore Seun gegee het, sodat elkeen wat in Hom glo, nie
verlore mag gaan nie, maar die ewige lewe kan hê” (v.15-16).
Die Here het toe verder
verduidelik dat God sy Seun juis nie in die wêreld gestuur het om die wêreld te
veroordeel nie, maar dat die wêreld deur Hom gered kan word (v.17). Elkeen wat
in Hom glo, word eenvoudig nie veroordeel nie. Aan die ander kant, die Een wat nie in hierdie wonderlike
antwoord van God glo nie, is alreeds veroordeel omdat hy nie geglo het in die
Naam van die eniggebore Seun van God nie (v.18). En die oordeel is dit: dat die
lig in die wêreld vol duisternis ingekom het, maar dat mense die duisternis
liewer gehad het as die lig, omdat hulle werke boos was (v.19). Dit werk
eenvoudig so dat elkeen wat kwaad doen, die lig haat en sy bose werke nie bestraf
wil hê deur die lig nie (v.20). Aan die ander kant is dit so dat hy wat die
waarheid doen, na die lig kom, sodat sy werk openbaar kan word, dat hulle in
God gedoen is (v.21). Dit laat ons besef hoe nodig ons Jesus Christus het wat
ons kan reinig sodat ons kans sien om in die lig te kan staan (vgl. 1 Joh.
1:7,9).
Besprekingsvraag:
Wat leer ons oor die eenvoud van die evangelie in die woord “kyk”?
Insig: In Joh. 3 hoor ons van twee kante af wat nodig is om vry te kom van die sonde wat ons so diep en terminaal aangetas het. In die eerste gedeelte (v.1-12) verneem ons van die aardse dinge wat vir mense nodig is om nuut te word. Nikodemus was veronderstel om te weet dat iets drasties nodig is. Hy moes ten minste geweet het van Israel se doodstoestand in die ballingskap en Esegiël se wonderlike beloftes oor ’n nuwe gees en water wat uitgegiet word wat heerlik reinig (vgl. Es. 11;19; Es. 36:25-27). Hy moes tog ook geweet het dat dit in lyn was met die profete wat reeds voor en na na Esegiël hierop gewys het en dat dit in verband gestaan het met die nuwe daad van God (vgl. Jes. 44:3; Jer. 31-34; Joel 2:28-29). Die hele Ou Testament loop daarop uit dat alles vasgeloop het en dat iets nuut nodig is. Dit is ook tekenend van ons eie vleeslike lewe. Daarvan getuig reeds die groot beloftes van die profete. In die tweede gedeelte (v.13-21) verneem ons watter hemelse dinge hiervoor nodig is.
Iemand
moet neerdaal wat ook weer kan opvaar (v.13). En Hy moet iets doen wat ons kan
genees van die dodelike gevolge van die sonde. Geen ander middel sal werk nie,
behalwe God se oplossing. In die woestyn was God se oplossing ’n koperslang wat
die effekte van hul sonde ten toon gestel het. Dit wys heen na Christus wat
verhoog moes word (kodewoord vir kruisiging en later hemelvaart; vgl. Jes.
52:12, 53:7, 12; Joh. 8:28; 12;32) om die effekte van ons sonde ten toon te
stel. Dit is wat dit sou kos om ons te genees van ons sterwende toestand. Die
oproep is eenvoudig in God se plan: Kyk na die gekruisigde Seun van God. Elkeen
wat in Hom glo sal nie verlore gaan nie, maar die ewige lewe hê. So leer ons
die diepte van God se liefde vir die wêreld ken, dat Hy bereid was om sy
eniggebore Seun vir die wêreld te gee. Jesus Christus is goeie nuus! Die oordeel
kom eers wanneer ons nie in Hom wil glo nie.
Waarom sal
iemand nie hierdie wonderlike gawe van God se eie Seun aanvaar nie? Want dan
moet ’n mens jou sterwende toestand en die duisternis in jouself erken. Dit beteken
dat jy bereid is dat God se lig op jou val en jy daarvan gereinig word. Dit
doen ons net wanneer ons besef dat ons ongeneeslik siek is van die slangbyt van
die satan en die sonde. En tog is die oplossing so heerlik eenvoudig. Kyk na
Christus en lewe. Wie na Hom kyk, kan uitsien dat dinge sal begin verander. Die
nuwe lewe in Jesus Christus is ’n werklikheid. Reeds by die doop word ons ingelyf
by hulle wat na God se Seun kyk en daaruit lewe. So begin ons die koninkryk van
God te sien en daarvoor te lewe. Ja, hemelse dinge was nodig om dit moontlik te
maak. Iemand moes neerdaal, die volmaakte offer bring en opvaar na die hemel
waar Hy vir ons intree. Die goeie nuus is dat Iemand het, en ons daarom
genesing mag ken deur sy Naam.
Werke geraadpleeg:
John
Bergsma, The Word of the Lord. Year B.
Frederick
Bruner, The Gospel of John.
Michael
Card, John, the Gospel of Wisdom.
Franci
Martin & William Wright. Catholic Commentary on Sacred Scripture.
Matthew
Henry.