Lees:
Jes. 11:1-10
Gedagte vir kinders: Jesus Christus was vol van God se Gees en so
het Hy ons verlos.
Oorsig: Die
profeet Jesaja het vertel van God se oordeel, maar Hy het die mense ook telkens
gewys op die Messias wat sou kom. In Hoofstuk 11 profeteer hy dat ’n takkie sal
uitspruit uit die stomp van Isai en dat ’n loot uit sy wortels sal vrugte dra
(v.1). Isai was die pa van Koning Dawid (1 Sam. 16:1) en Jesaja profeteer dus in
digterlike taal dat al lyk dit of die stomp afgekap is van die Konings wat uit Isai
en Dawid gebore sou word, daar iewers in die toekoms ’n nederige nuwe begin sal
wees. En op hierdie Persoon sou die Gees van die Here nie net kom nie, maar op
Hom rus. Die Gees van die Here word hier soos ‘n kandelaar voorgestel uit wie
ses kenmerke voortkom. Hy word die Gees
van wysheid en verstand genoem, wat te make het met die vermoë om te heers. Hy
word ook genoem die Gees van raad en sterkte (die vermoë om uit te voer wat Hy
beplan). Hy word ook genoem die Gees van kennis en van die vrees van die Here (geestelike
vermoë - v.2). Ons hoor verder dat hierdie
Messias vreugde vind in (behae het/wakker is – letterlik dit kan ruik) die
vrees van die Here (sy diens). Ons verneem ook dat Hy nie sal regspreek volgens
wat mense kan sien of volgens hoorsê nie (v.3). Hy sal eerder reg aan die armes
doen en die nederiges regverdig oordeel. En Hy sal deur sy mond en asem die
goddelose doodmaak (v.4). Hy sal met sy geregtigheid so gereed soos ’n gordel
om sy lendene en met getrouheid so gereed soos die gordel om die heupe wees
(v.5).
En dan begin Jesaja om te vertel van die herstel wat hierdie Messias sal bring. Die toestand sal weer soos in die tuin van Eden in die begin wees, want die wolf sal by die lammetjie wei en die luiperd gaan staan nie net nie, maar gaan lê by die bokkie. En die kalf en die jong leeu en die vetgemaakte vee lê almal bymekaar. Hulle is so rustig dat ’n klein seuntjie hulle kan aanjaag (v.6). Die koei en die beerwyfie wei saam en hulle kleintjies lê bymekaar en ook die leeu eet nie meer vleis nie, maar strooi soos ’n os (v.7 - vgl. Gen. 1:30). En die baba (suigling) speel by die gat van ’n adder en steek sy hand uit na die woonplek van ’n giftige slang sonder om seer te kry (v.8). Niemand doen enige kwaad of slegte dinge op die Here se heilige berg nie, daar waar die Paradys eens was (vgl. Es. 28:13-14). En hierdie berg is nou eintlik die hele aarde wat vol is van die kennis van die Here soos wat die waters die seebodem volmaak (v.9). In daardie tyd sal die nasies vra na Hom wat die wortel (nie net die takkie) van Isai en Dawid is en Hy sal ’n vaandel (banier) wees vir die volke. Ja, die nasies sal na Hom vra en sy woonplek sal vol heerlikheid wees (v.10).
Besprekingsvraag: Hoe verneem ons hier van ’n nuwe
Dawid, ? Adam, en Moses
Insig: Wanneer bome afgebrand of afgekap word sodat daar
net ’n stomp oorbly, besef ons dat oordeel aangebreek het. So was dit in die tyd
van Jesaja met koning Agab se ontrouheid (Jes. 7). Die Here het Assirië gestuur
en hulle grondgebied verwoes. Daar was ook nie veel hoop meer oor konings uit Dawid
se nageslag nie. En tog profeteer Jesaja dat daar ’n takkie uit die stomp en ’n
loot uit die wortels sou voortkom. ’n Baie nederige begin, en tog sou die Gees
op hierdie Persoon rus. Wanneer Konings in Israel gesalf is, het die Gees oor
hulle gekom en die gesalfde is Messias genoem, en in Grieks Christus. Jesaja
profeteer nou oor die Messias/Christus wat sou kom en wat die Gees nie met mate
sou hê nie (vgl. Joh. 3:34). Dit is sy koms wat ons in Kerstyd herdenk.
Hierdie
Messias is hier ’n nuwe Dawid,
Sommige is
van mening dat dit reeds in die geskiedenis gestalte begin kry soos wat die
versoeningswerk van Christus effektief uitkring. Ander sê dit wys net na eendag.
Ek sluit aan by eersgenoemde. Hoe ook al, ons behoort die eerste tekens daarvan nou reeds in die Kerk te begin dra omdat die Kerk nou gesalf is met dieselfde Heilige Gees as Hom aan wie ons verbind is. Hoe is dit moontlik? Deur ons verbondenheid aan die Messias deur die geloof (vgl. Gal. 3:2,5). Ons word hier voorgestel aan die volmaakte deugde van die Messias en die implikasie is dat ons onsself in sy deugde sal verlustig. Laat ons dit dan ook waardeer dat Hy wat gekom het, deur die Gees ons verlossing
volledig kon bewerkstellig en deurvoer. En laat ons onsself ook nou aan die
werking van sy Gees oorgee.
Werke geraadpleeg:
Tim
Chester, Isaiah for You.
J. Alec
Motyer, Isaiah, Tyndale Old Testament Commentaries
John N
Oswalt, NIV Application.
John
Bergsma, The Word of the Lord. Year A.
Matthew
Henry.