Lees: Jesaja 52:7-12
Gedagte vir kinders: Die goeie nuus oor Jesus is dat Hy die Koning is wat ons red en bewaar.
Oorsig: Die
profeet Jesaja het die volk gewaarsku dat hulle in ballingskap sou gaan en ons
lees daarvan in die eerste gedeelte van die boek Jesaja in hoofstuk 1-39. Vanaf
Hoofstuk 40 begin hy egter ook daarmee saam vertroosting te gee aan hulle wat
in ballingskap gegaan het. Die Here sou hulle ook weer uit die ballingskap
bevry en daar word onder andere besondere dinge oor Iemand gesê wat die Kneg van
die Here genoem word. In hoofstuk 52 praat die profeet baie spesifiek oor die
bevryding uit Babel wat sou plaasvind. Hierdie heerlike bevryding het daarmee
saam ook gespreek van die grootste bevryding wat sou kom deur Jesus Christus.
In vers 7 roep die profeet uit oor
(1) die hoe lieflik die voete is van hom wat die goeie boodskap bring. Hy brei
uit en se dat (2) hierdie boodskap vrede laat hoor. Dit is (3) die goeie tyding
(letterlik: goeie boodskap van goedheid) wat gebring word en wat (4) verlossing
laat hoor. Die wese daarvan gaan daaroor dat aan Sion, die berg in Jerusalem
waarop die tempel gebou is, gesê word: Jou God is Koning! Dan roep die profeet
op om te let op die wagte (op die mure van Jerusalem). Hy stel dit so: Hoor!
Jou wagte! Want die wagte (1) verhef die stem en (2) hulle jubel almal saam.
Die rede is dat hulle vlak voor hulle oë sien hoe die HERE terugkeer na Sion
(v.8). Dit het waarskynlik in die onmiddellike konteks gedui op die amptelike
terugtog met die tempelgereedskap, geborg deur Koning Kores wat later
plaasgevind het (vgl. Esra 1:5,7).
Dan roep die profeet uit dat die
vervalle puinhope van Jerusalem moet uitbreek en almal saam moet jubel,
aangesien die HERE sy volk getroos en Jerusalem verlos het (v.9). Want die HERE
het sy heilige arm ontbloot voor die oë van die nasies en dat al die eindes van
die aarde die verlossing (heil) van onse God sal sien (v.10). Jesaja roep
daarna die weggevoerde ballinge op met (1.1) die oproep, “Vertrek, vertrek!”’
In die proses moet hulle (2.1) nie aanraak wat onrein is nie. Hulle word weer
opgeroep (1.2): “gaan uit hulle midde uit, en (2.2) reinig julle. Die rede is
dat hulle draers is van die heilige voorwerpe van die HERE (v.11). Dit het
gewys op die tempelgereedskap wat hulle sou terugbring na Jerusalem. Die
profeet sê dan dat hulle nie baie haastig sal weggaan soos vlugtelinge (destyds
uit Egipte) nie. Nee, die HERE sal voor hulle uittrek en ook hulle agterhoede
wees soos vroeër met die wolkkolom en vuurkolom in die woestyn (v.12).
Besprekingsvraag: Watte geestelike boodskap het die terugkeer uit die ballingskap steeds?
Insig: Dit is belangrik dat ons die letterlike en oorspronklike konteks goed in die oog kry, aangesien dit ons baie help om geloofwaardig die geestelike betekenis na ons toe deur te trek. Hierdie gedeelte toon aan ons waar die Ou Testament alreeds van die goeie boodskap en goeie tyding praat wat later toegepas word op die evangelie (Rom. 10:15).
Die nuus word letterlik genoem die
goeie tyding van goedheid en dui op die intense emosie wat hieride goeie tyding
veroorsaak. Die onmiddellike betekenis gaan oor Jerusalem vervalle en beleërde stad.
En dan kom skielik ’n boodskapper aan en die wagte sien hom van ver af. Dit
klink of sy hele liggaamstaal in sy hardloopstyl reeds van goeie nuus spreek.
Die wagte sien dit eerste en die oproep is dat almal saam moet jubel oor die
goeie nuus. Dit gaan oor die Here wat sy volk getroos en Jerusalem verlos het
en bevestig het dat Hy die Koning van almal is voor die oë van al die nasies.
Die bewys voor die nasies is Israel wat op Kores se bevel met die
tempelgereedskap terugkeer (vgl. Esra 1:5,7). Dit is duidelik vir almal, vir
die nasies, dat hier ’n besondere herstel besig is om plaas te vind vir
Jerusalem wat eintlik verlate gelê het. Dit word ook vergelyk met die uittog
uit Egipte, maar dit word duidelik dat hierdie uittrek nie so haastig sal wees
nie, omdat die oorwinning so duidelik en magtig is (vgl. Ex. 12:11,13, 24, 33,
37). Dit beteken ook dat hulle rein en heilig as pelgrims moes lewe en dat die
belofte van die seën van die Here deur sy wolkkolom en vuurkolom vroeër, ook
nou weer hul beskerming is.
Dit is nie moeilik om die geestelike
betekenis hiervan deur te trek nie, veral wanneer ons reeds sedert Jes.
42:18-25 en 48:22-49:13 duidelik leer dat die beeld van ballingskap ook beeldend
is van ons gebondenheid en oorheersing deur vreemde magte as gevolg van die
sonde. Ons verneem verder ook reeds sedert Jes. 42:1-4 en 42:2-25 dat daar ’n
verskil is tussen Israel as kneg van die Here en die Kneg van die Here wat
namens die volk sou optree om vir hulle bevryding en vrede aan te bring. In
Jes. 53 verneem ons dan ook daardie grootse getuienis oor Jesus Christus wat
sou kom vir ons verlossing en vrede. Daarom is dit heel gepas om uit Jesaja 52
ook steeds die geestelike betekenis vandag vir ons te hoor. Die goeie tyding
oor Jerusalem wat bevry word deur God se tasbare herstel en sy geheiligde volk
wat met geheiligde optog en die tempelgereedskap terugkeer, het steeds vandag
ook vir die kinders van God belangrike betekenis.
Ons kan eerstens let op die lieflike
tyding van die boodskappers van die evangelie (vgl. Rom. 10:9-15). Dit gaan nie
oor iets wat ons gedoen het nie, maar wat God buitekant ons toedoen vir ons
gedoen het. Dit lê in die wese van goeie nuus dat dit iets is wat los van ons
en buite ons, dog vir ons gebeur het (extra
nos, pro me). Die kern daarvan hier is dat God verlos, troos en dat Hy dit
effektief kan doen omdat hy die Koning is en niemand dit ooit weer kan verander
nie. Hierdie boodskap dat God Koning is, is net goeie nuus omdat Hy regverdig,
maar ook genadige Koning is en die Ou Testament is alreeds vol daarvan dat dit
juis hierdie Koning is wat deur sy gesalfde Koning is en heers (vgl. Jes. 40:10-11;
Ps. 93:1; 97:1; 99:1). Dit is op besondere wyse vervul in die hemelvaart van
Christus. Omdat Hy aan die regterhand van die Vader is, kan ons verwag dat alle
vyande aan sy voete onderwerp sal word en dat Hy effektief vir ons intree op
grond van die versoening wat Hy gebring het waarvan ons in die volgende
hoofstuk lees. Hy is ook ons Koning is wat ons effektief kan bewaar.
Maar ons moet ook daarop let dat die
implikasies destyds steeds op die Kerk van toepassing is. Ons moet eerstens
weer die blye nuus hoor wat vir ons sonder ons gedoen is in die goeie tyding
van groot blydskap. Jesus Christus se Koms en sy heilsdade het alles vir altyd
vir ons verander. Ons word opgeroep om dit weer te hoor en toe te eien en saam bly wees. Maar ons
moet daarom ook in pas kom met mense wat nou op pad is na die nuwe Jerusalem. Dit
is duidelik dat diegene wat bly is oor die verlossing dieselfde mense is wat
ook gehoor daaraan moet gee om hulself te reinig en hulself te heilig vir die
terugtog. Jesus Christus se verlossing beteken beide die regverdiging en
heiliging van ons lewens. Die een veronderstel die ander. En die beloftes wat
hiermee saamhang is steeds soet vir elkeen wat op pad is na die hemelstad. Dit
is dat daar ’n rustigheid by gelowiges kan wees is omdat daar geen effektiewe
teenkanting of druk meer van bose magte kan wees wat kan standhou teen die bevryding
in Christus nie. Ja, ons mag steeds reken op ’n wolkkolom en vuurkolom wat steeds
deel van God se bewaring van sy Kerk is.
Werke geraadpleeg:
Tim Chester,
Isaiah for You.
J. Alec
Motyer, Isaiah, Tyndale Old Testament Commentaries.
Paul D.
Wegner, Isaiah, Tyndale Old Testament Commentaries.
John N
Oswalt, NIV Application.
Matthew
Henry.