2025/09/12

Rus vir vermoeides

Lees: Mat. 11:25-30

Boodskap vir kinders: Die Here Jesus roep elkeen wat swaar kry om by Hom ware rus te vind.

Oorsig: Hoe onbegryplik moes dit nie gewees het om die Here Jesus in sy aardse bediening te beleef nie. En tog, baie stede waarin baie van sy prediking en wonders en tekens plaasgevind het, het dit nie ter harte geneem en hulle bekeer nie. Dit is ook ’n waarskuwing vir ons oor wat ons sal maak met die lewende Christus in ons midde. Onthou, deur sy Gees is Hy ook in ons midde waar twee of drie in sy Naam vergader is. En hoe meer lig ons ontvang, soos Betsaida en Kapernaum destyds wat Hy verantwoordbaar daarvoor gehou het, hoe groter is ons verantwoordelikheid.

Ons lees dat die Here Jesus na sy waarskuwing aan stede soos Betsaida en Kapernaum, ter afsluiting ’n gebed bid. Dit is een van net ’n paar gebede van die Here Jesus wat ons op skrif het. Ons lees dat die Here Jesus begin het deur die Vader (let wel), te loof dat Hy sy werk verberg het vir wyse en verstandige mense en dit aan kindertjies geopenbaar het (v.25). Dit was die Vader se behae om dit so te doen en die Here Jesus loof die Vader daarvoor wanneer Hy verwys na sekere stede se verwerping (v.26). En dan lees ons dat die Here Jesus weer met die mense praat. Hy wys daarop dat alles (let wel) aan Hom oorgegee is deur die Vader en dat niemand (let wel) die Seun ken nie, behalwe die Vader. Verder ken ook niemand (let wel) die Vader nie, behalwe die Seun, en elkeen (let wel) aan wie die Seun dit wil openbaar (v.27).     

En dan roep die Here Jesus, op grond van sy geweldige uitspraak, dat die mense wat nood het, na Hom toe moet kom: “Kom na My toe, almal wat vermoeid en belas is.” Hy gee ’n wonderlike belofte aan sulke mense: “en ek sal julle rus gee.” (v.28). Hy roep sulke mense verder op om sy juk op hulle te neem en van Hom te leer. ’n Juk is gebruik om beeste in te span vir werk en die verkeerde juk of jukgenoot kon jou baie uitput. Maar die Here Jesus wys daarop dat Hy sagmoedig en nederig van hart is (vgl. Num. 12:3) en dat hulle (en ons) rus vir hulle siele (psiges) sal vind by Hom (v.29). Die rede: Sy juk is sag en sy las is lig (v.30). Dit beteken dat dit nie onuithoudbaar hard is om die juk van Jesus Christus te dra nie. By Hom vind ons dat dit soms moeilik gaan, maar die rus bly en die juk is tog sag en die las lig te midde van moeiliker dae. En bowe-al is daar rus, wat twee maal in die gedeelte genoem word (v. 28,29). In die ou verbond is van rus  gepraat as die ou paaie van God se verbond en die beloofde land as God se uiteindelike rus (Ex. 33:14; Jer. 6:16). Die Here Jesus is nou die vervulling daarvan.               ERE sy regsaak sal verdedifg en voeg dan b       

Besprekingsvraag: Wat is die verskil in kenmerke hier tussen die getroues en die ontroues?

Insig: Twee maal hoor ons in hierdie gedeelte oor ware rus (v. 28,29). Dit is waarna ons smag te midde van soveel redes tot onrus in hierdie wêreld – siektes, konflik, geldprobleme, onvervulde verlangens, oorloë, aanvalle, dreigings, skuldgevoelens, angs en vrees. En tog, wanneer die groot antwoord op al hierdie sake, Jesus Christus, in Israel begin optree reageer nie almal positief nie. Hy genees siekes, dryf demone uit, en openbaar sy mag oor die natuur as tekens van God se koninkryk en dat alles aan Hom oorgegee is deur die Vader, maar daar is diegene soos Betsaida en Kapernaum wat meer sien, meer lig ontvang, en tog hulle nie bekeer nie. Waarom nie? Twee redes vanuit verskillende hoeke word hier gegee. 

(1) As God dit nie vir jou openbaar nie, sal jy blind bly, selfs al is Jesus Christus tasbaar in ons midde werksaam. Maar diesulkes sal verantwoordelik gehou word want die rede vir die blindheid is ook (2) dat hulle in hul eie oë verstandig en wys en hoogmoedig is. Die openbaring eerder aan kindertjies (v. 25) gaan oor die ontvanklike en nederige optrede van ’n kind. En die Here Jesus loof die Vader (let wel) dat Hy dit verberg vir hoogmoediges wat nie ontvanklik is nie. Gelowiges behoort daarom ook minder oor sogenaamde sukses in getalle gepla te wees en eerder daarop te rig dat daar egtheid sal wees onder hulle wat Christus ontvang.    

Jesus Christus is duidelik hier nie verleë nie, want Hy ken die Vader intiem (v. 27: epiginosko). Hy maak ontsaglike aansprake. Alles is aan Hom oorgegee deur die Vader en niemand ken Hom nie, behalwe die Vader en niemand ken die Vader nie, behalwe Hy en elkeen aan wie Hy dit wil openbaar. Niemand kan God dus ken sonder die Seun nie. Dit veroorsaak aanstoot by intellektueles sowel as geestelik sensitiewes, ernstige godsdienstiges sowel as selfvoldane hoogmoediges. Dit gaan oor die sogenaamde skandaal van die partikuliere van God se Openbaring. So sterk as wat Israel daarop gestaan het dat daar een here is, so sterk behoort gelowiges na die Nuwe Testamentiese openbaring ook daarop te staan dat daar een Middelaar is tussen God en die mense (1 Tim. 2:5). Christene moet waak om hieroor nie smalend of neerbuigend te wees nie, maar die aanstoot kan nie vermy word nie. Andersins is ons nie ernstig oor God wat sy Seun, van die dieselfde wese as die Vader en wat dit geen roof geag het om aan God gelyk te wees nie, moes gee om deur sy kruis en opstanding om ons te verlos nie (Bruner). Sommige sê dit is verwaand om Christus so eksklusief op te stel, ander maak dit af as geromantiseerde gemeenteteologie en nie die uitspraak van Jesus self nie. Maar almal wat die belydenis van Nicéa (325n.C.) in Gees en in waarheid aanvaar, buig voor Hom, eenswesens met die Vader, wat ter wille van ons mense ons saligheid, neergekom het uit die hemel (Nicea).        

En tog, al is die toegang so eksklusief net deur Jesus Christus, is die uitnodiging deur Hom so wyd as kan kom: “Kom na My toe, almal wat vermoeid en belas is.” Dit maak nie saak watter soort moegheid en las dit mag wees nie. Al die dinge waarmee hierbo begin is en meer, is ingesluit. Op hierdie aarde is nie ware rus op enige ander plek nie en die werklikheid van die dood dring ons om ’n antwoord vir ware rus te vind wat raad daarmee het. Die rus wat Christus bied is ook psigiese rus en vir ons siele. Die rede wat Christus gee is veelseggend: Hy is sagmoedig en nederig van hart. Die wonderlike werklikheid van ’n nederige Koning maak dit moontlik. Hy lei sy kudde saggies en sy juk is sag (vgl. Jes.. 40:11).

Ons moet egter teen twee wanopvattings waak: Sommige maak of daar geen juk is nie, maar onafhanklike godjies kan ons nooit wees nie. In een of ander juk sal ons altyd staan onder een of ander mag – dink byvoorbeeld aan die staat en die bose as alternatiewe. Die juk was ’n algemene beeld vir onderwerping aan die wet of enige heerser. In wie se juk trek jy? Watter poppemeester trek jou toutjies, wet of sonder jou wete? Die tweede wanopvatting is dat jy dink dat jy God se wet of juk op jou eie kan hou. Dan probeer ons om die juk van die wet self te dra. Hoe kan dit dan op Christus se manier as sy juk? ’n Juk is dikwels deur twee saam getrek. Christus neem die juk saam met ons op. Hy het die dood oorwin en deur sy Gees werk Hy in en deur ons. Deur Hom vind ons enersyds sy rus en andersyds die sagte juk van ware dissipelskap. Dit beteken dat ons medewerkers word in God se koninkryk wat wel die weg van selfverloëning moet leer ken in Christus, maar die ondraaglikheid en rugbreek val weg. Die bekragtiging deur sy Gees is daar en soos menige moeilike saak wat die moeite werd is, is die oorwinning soet en vol avontuur. Die rus en die aanmeld vir die juk gaan dus saam. Elkeen wat vermoeid en belas is en gehoor gee, mag kom en dit kom beleef in die enigste Naam wat vir ons gegee is.    

Werke geraadpleeg:

Peter Leithart, The Gospel of Matthew: Jesus as Israel

Frederick D Bruner, Matthew: A Commentary (ek leun dikwels veral sterk aan op Bruner by die Insig-gedeelte).  

Lawrence R Farley, The Gospel of Matthew: Torah for the Church.

Matthew Henry.

Curtis Mitch en Edward Sri: The Gospel of Matthew.