Gedagte
vir kinders: God
kan ons woestyne deur sy genade in ’n paradys verander.
Oorsig:
In Jesaja 34
kondig die profeet Jesaja oordeel aan oor Edom en daarmee aan almal wat God
verlaat het. In hoofstuk 35 kondig hy egter ’n heerlik verfrissende tyd aan vir
Israel. Dit vertel van die herstel in koning Hiskia se tweede deel van sy
regering, maar daarmee kyk dit ook ver anderkant die oordeel oor die Edomiete, na
die koninkryk van God. So word die profesieë oor Edom en Israel, God se Woord
aan ontroues en getroues vir alle tye.
Ons kyk in hoofstuk 35 na die verfrissende beloftes.
Die belofte word gemaak dat die woestyn en dor land bly sal wees. Dit sal juig
en blom soos ’n tulp/roos (2020 vertaling; KJV). Ja dit sal lustig blom en juig
met gejubel. Want die heerlikheid van die Libanon met hulle statige sederbome
word nou aan die woestyn gegee. Soos Karmel en Saron bekend was vir die
wonderlike prag van hul plantegroei, so sal die skoonheid en heerlikheid van
ons God sigbaar word in die dorre plekke (v.1-2; vgl. Ps. 104:16; Hoogl. 2:1).
Daarom kom daar ’n oproep om die verswaktes, die met slap hande en struikelende
knieë, te versterk. Die wat vreesagtig/angstig is word opgeroep: Wees, sterk,
wees nie bevrees nie. Die rede is dat hulle God kom met wraak en met vergelding
van Homself af en wat hulle sal verlos (v.3-4).
Dit sal ook onder die mense sigbaar word. Blindes se
oë sal geopen word en die ore van dowes sal hoor. Die verlamde sal nie net loop
nie, maar spring soos ’n takbok, en die tong van die stomme sal nie net praat
nie, maar jubel. Ja, soos destyds na die uittog sal daar waters uitbreek in die
woestyn en strome in die wildernis (v.5-6). Die grond wat gloei deur die versengende
hitte van die son sal ’n waterplas word, en die dorsland sal fonteine van water
wees. Daar waar die jakkalse rus in die dorre en onbewoonde plekke, sal daar
gras en biesies wees - die tekens van baie water. Daar sal ook ’n grootpad
wees, ’n tipe snelweg, wat die heilige weg genoem sal word. Geen onreine sal op
daardie pad verbygaan nie. Dit sal wees vir diegene wat reg lewe en God se pad
stap. Selfs die dwase sal nie meer dwaal nie (v.7-8). Daar sal ook geen leeu
wees wat soos ’n roofdier optree nie. Ja, geen verskeurende dier sal daarop kom
of aangetref word nie. Maar die verlostes sal wel daar loop. Die losgekooptes
van die HERE sal teruggaan na Sion, die berg waarop die tempel gebou is. Hulle
sal kom met gejubel en ewige vreugde sal op hulle hoof wees. Hulle sal vreugde
en blydskap verkry, maar kommer en gesug sal wegvlug (v.9-10).
Besprekingsvraag: Watter toepassings kan ons alles
maak oor woestyntoestande wat omkeer?
Insig: In Jesaja 34 en 35 kry ons teenoorstaande sketse – die een van oordeel (hoofstuk 34) en die een van genade en verlossing (hoofstuk 35). Dit verteenwoordig toestande wat in die geskiedenis reeds voltrek word en eenmaal ten volle geteken sal staan.
In hoofstuk 35 fokus ons op die uitsonderlike helder beeld van God se genade
en verlossing. Dit is eerstens duidelik dat God se genade en verlossing nie
vanselfsprekend is nie. Hoofstuk 34 is die skadukant-alternatief wat nie uit
die oog verloor mag word nie. Verder is dit duidelik dat dit alleen God is wat
die outeur van genade is. Die woestyntoestand versinnebeeld die dorheid en
onvrugbare toestand en magteloosheid van die mens sonder God wat onder sy
oordeel is. En tog, ons weet vandag nog hoe genade-reën ’n dorre plek byna
oornag kan omskep in ’n lushof. Ja, wanneer God werk is dit juis die plekke waarvan
ons dit dalk die minste verwag, wat sy genade die helderste illustreer. Sterker
gestel, al was daar ook dorheid en barheid vir geslagte lank, kan totale
ommekeer plaasvind. Waarom? God se genade en sy verlossing is die antwoord.
Dit is verder nie net die
landskap wat verander nie, maar ook die mense. Hulle word geestelik en fisies
genees om God se uitkoms te eer en te waardeer, uit te jubel en uitbundig-prakties
te raak. Iets daarvan het reeds op besondere wyse in die bediening van die Here
Jesus begin plaasgevind (Luk. 7:21-23), en sal eenmaal volmaak wees, maar ons
mag nou reeds op die uitkyk te wees van hoe Hy dit steeds waar maak in mense se
lewens. Ons lees hier ook van ’n hoofweg. In die ruwe gebergtes van die
Suidland sou so ’n hoofweg iets baie besonders wees. Dit beklemtoon weereens dat
net God so iets sou kon verwerklik. Maar dit is die goeie nuus van die Bybel
dat Hy dit wel doen.
Wat is die implikasies van
hierdie helder beelde op God se genade. Dit beteken dat ons sal begeer om dit
te ken eerder as die oordeel van hoofstuk 34. Daarom word ons opgeroep om die
vertroue in die mense en moondhede soos Egipte en Assirië te laat vaar wat so
duidelik in Jes. 28-33 en 36 beskrywe word. Dit beteken dat ons verder ook ons
hande sal versterk en die struikelende knieë sal vas maak en nie bevrees sal
wees nie (v.3). Ons het nodig om emosioneel, geestelik en liggaamlik sterk te
staan te midde van aanslae en uitdagings wat aan ons die teendeel wil wysmaak.
Later word aanduidings gegee van hoe dit gebeur (vgl. v.8). Die is duidelik dat
net die heiliges op God se hoofweg kan wandel. God verlaag nie sy standaarde om
by ons aan te pas nie, maar gee uitkoms, verhoog ons en roep ons daartoe op
(vgl. Gen. 17:1). Die onreines was hulle wat nie gebruik gemaak het van die
offers wat God voorgeskryf en beskikbaar gestel het nie. Hulle het met ander
woorde nie van die genademiddele gebruik gemaak nie. Dit is wonderlike om op
God se hoofweg te mag gaan, die pragtige landskap te geniet en veilig te wees
en selfs van dwaasheid bewaar te word, maar dit is vir hulle wat vertroue in die
mens laat vaar, God vertrou en wat wandel voor Hom en sterk word in Hom.
Hierdie weg het ook ’n visie
en vooruitsig. Dit eindig in Sion saam met ander losgekooptes, by die tempel in
Jerusalem in gemeenskap met God. Dit eindig met die teenoorgestelde van kommer
en gesug. Dit eindig in gejubel en ewige vreugde en blydskap. Die kommer en
gesug word beskryf as dat dit wegvlug. Dit beteken dat die vyand die aftog
blaas. Verskillende kerkgroeperinge het al hierdie woorde getoonset as woorde
wat van die Kerk geld met die vooruitsig op die nuwe Jerusalem. Hierdie genade-pad
is nie net vir nou nie. Dit is ’n pad wat eindig by dit wat ons verstand te
bowe gaan in die nuwe Jerusalem en word reeds hier in die Ou Testament so
konkreet beskryf. Iets van hierdie genade het reeds aan die einde van Hiskia se
regering waar geword, is vervul in Christus, en sal eendag in die nuwe
Jerusalem ten volle beleef word. Maar die Kerk van Christus deel nou reeds in
beginsel daarin, en werk met versterkte hande en knieë daaraan om tekens
daarvan op te rig en gestalte te gee op alle terreine waarop ons kom. Maar ons
wag ook met volharding en verwagting op die volle waarmaking daarvan wat
eenmaal sal wees.
Werke
geraadpleeg:
Tim
Chester, Isaiah for You.
J.
Alec Motyer, Isaiah, Tyndale Old Testament Commentaries.
Paul
D. Wegner, Isaiah, Tyndale Old Testament Commentaries.
John N Oswalt, NIV Application.
Matthew Henry.